Post—
naturalia
Collezione Maramotti, významná italská sbírka a muzeum poválečného a současného umění v Reggio Emilia, otevřela v březnu 2017 výstavu Krištofa Kintery. Impozantní instalace s názvem Postnaturalia prorůstající prostorem galerie tematizuje prolínání přírody a technologie.
Katalog, který k ní vydalo muzeum a který vytiskla tiskárna ve Veroně, je pokusem o její knižní ekvivalent.
Katalog výstavy tvoří dvě publikace v jedněch pevných deskách, na nichž je reprodukována instalace Postnaturalia. Dominantní barvou je v něm reflexní zelená — chemická parodie symbolu přírody. První kniha, nazvaná Postnaturalia, Scriptum Cuprum Factum, má obálku v barvě mědi, obsahuje reprodukce vystavených objektů, do nichž mnohdy intervenují různé citáty a grafy. Nepřetržitý obrazový sled je na několika místech prolomen texty Douglase Kahna a Miloše Vojtěchovského, závěrem probíhá rozhovor Mariny Dacci s Krištofem. Všechny jsou paralelně anglicky a italsky. Druhá kniha s názvem Postnaturalia, Scriptum Herbarium je do desek vložena „vzhůru nohama“ a reflexně zelená je tentokrát i celá její obálka. Je to „odborně utříděný“ herbář se dvěma podskupinami: Floribus Futuris Praeteris a Floribus Elektronum. Krištofovy anorganické rostliny se v něm konfrontují s veristicky nakreslenými rostlinami starých herbářů, které pocházejí jednak ze sbírek Městského muzea v Reggio Emilia a byly spolu se svými didaktickými modely vystaveny v Laboratoriu, jednak z knihovny Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy.